Het project bestaat uit drie delen. Allereerst vindt er een oriënterend gesprek plaats door een vrijwilliger van GIPS Noord-Limburg met de leerkracht van een basisschool. Tijdens dit gesprek wordt het doel en de werkvorm besproken. Dan wordt de school opgenomen in de jaarplanning. Ongeveer 2 weken voor het bezoek aan de school vindt het informatiegesprek plaats met de leerkracht, waarin afspraken worden gemaakt en krijgt de leerkracht informatie-materiaal over het project. Hij/zij kan dit met de kinderen op een tijdstip dat schikt bespreken en het bezoek van GIPS Noord-Limburg zo voorbereiden. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een video, een foto-expositie of een lesbrief. |
|
|
De 1e woensdagmorgen: De Doe- en Denkspellenmorgen, dan is er het bezoek van de medewerkers met en zonder functiebeperking op school.In spelvorm wordt geprobeerd informatie over te dragen over allerlei aspecten van het LEVEN en SAMEN leven met een beperking. Daarbij komen heel praktische zaken aan de orde, die de kinderen kunnen uitproberen en die zeker aansluiten bij de nieuwsgierigheid van kinderen. De hele ochtend zijn kinderen in contact met mensen met een functiebeperking. Kinderen mogen zelf ervaren hoe het is om blind te zijn, niet kunnen lopen, slecht kunnen zien, maar een arm hebben, of geen armen kunnen gebruiken. |
De 2e woensdagmorgen: ![]() |